Friday 17 June 2011

Nieuw boek "The Global Nomad's Guide to University Transition"

Het boek van Tina Quick "The Global Nomad's Guide to University Transition" is geschreven voor jongeren die de overgang maken naar de universiteit. Het is vooral voor de jongeren geschreven maar er is ook een hoofdstuk voor de ouders. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het boek nog niet gelezen heb. Het staat wel op mijn verlanglijstje! 

Recent heb ik een interessant interview van Tina Quick, de schrijfster van het boek gehoord door Jo Parfitt. Het interview is in het Engels hier te horen.Tina Quick is ervaringsdeskundige. Zij is een adult third culture kid (ATCK) en zij heeft met haar gezin in verschillende landen gewoond. Op haar website International Family Transitions legt ze oa. uit wat een cultuurschok is, wat Third Cultuur Kids(TCK) zijn en hoe het is om als gezin te verhuizen.


boek via Amazon kopen
boek via Book Depository kopen

Op de website van Expat Women is een Engelstalig interview met Tina Quick te lezen waar in ze 5 tips geeft aan jongeren die een overgang vanuit het buitenland maken naar de universiteit. Lees hier een blog bericht van mij met de 5 tips voor jongeren die terug naar hun thuisland gaan om te studeren. Er zijn ook 6 tips voor de ouders van deze jongeren.

Ik ben erg benieuwd of er in Nederland extra aandacht is voor jongeren die uit het buitenland komen en die naar de universiteit gaan of naar het HBO. Mocht iemand hier meer over weten, dan hoor ik het graag!

Lees ook mijn blog bericht: Third culture kids going to university.

No comments:

Post a Comment