Wednesday 13 July 2011

Vliegkriebels?

Als je veel als kind hebt gevlogen dan heb je later af en toe last hebben van vliegkriebels. Dat heb ik al van meerdere mensen gehoord. Rusteloos en zo'n verlangen om te vliegen. Dat komt ook in de film "Les Passagers" naar voren.

Soms kan je toegeven aan de drang om te vliegen maar dat kan niet altijd. Ik heb een ideetje! Sinds kort staat er een Fokker 100 vliegtuig die gratis te bezichten is op het Panoramaterras van Schiphol. Ook leuk met kinderen. Je kunt er vliegtuigen spotten. Jaarlijks bezoeken 1,5 miljoen mensen het panoramaterras.


Je kunt even in het vliegtuig gaan zitten en doen als of je naar een exotisch oord gaat vliegen. Al kijkend uit de raampjes zie je alle activteit om je heen, de bagage karretjes, de vertrekkende vliegtuigen, en al die mensen. Als je goed ruikt dan ruik je ook de kerosine van de vliegtuigen. Nou daar ga je dan. Ready for take-off.

 
Op een vliegveld vind ik het ook altijd zo leuk om al die verschillende talen om mij heen te horen. Ja in zo'n internationale omgeving voel ik mij thuis.De wereld aan mijn voeten!
 En dan sta je opeens weer met beide benen op de grond en realiseer je je dat je gewoon nog op Schiphol bent, tussen de klompjes, bloemen, molentjes en andere souvenirs.

No comments:

Post a Comment