Wednesday 29 June 2011

Nieuwe dingen doen

aardbeien in eigen tuin
Het is bekend dat volwassenen die als kind vaak verhuisd zijn zich later vaak onrustig voelen. Na een tijdje moet er "iets" veranderen, of ze moeten aan "iets" nieuws beginnen. Dit zijn kenmerken die je soms bij ATCK's (adult third culture kids) ziet. Zie mijn eerdere bericht van 18 juni 2011 over de 10 nadelen van het opgroeien in het buitenland.

Nou daar herken ik mijzelf wel in. Ik woon nu al een tijd op dezelfde plek maar met enige regelmaat heb ik een nieuwe uitdaging nodig, of wil ik iets nieuws doen.

De laatste tijd heb ik een aantal "nieuwe" dingen gedaan:
  • Ik ben met deze blog begonnen. Dat is een nieuwe ervaring voor mij. Ik zou ook graag van jullie willen horen wat jullie er eigenlijk van vinden.
  • Ik heb voor het eerst in mijn leven aardbeienjam gemaakt van aardbeien uit onze eigen tuin! Dat geeft een goed gevoel en het leuke is dat er geen conserveringsmiddelen in zitten. Wel veel suiker, maar het is toch echt lekker.
  • Voor het eerst in mijn leven heb ik aardappels gepoot. Mijn beppe ("Friese" oma) had altijd aardappels in haar groententuin en nu ga ik het ook proberen. Tot nu toe ziet het er goed uit. De eerste aardappelplanten beginnen al te bloeien.
aardappels in eigen tuin!
Trouwens ik heb ook nog een verhaaltje over het ontstaan van deze blog. Deze blog is onstaan uit een nieuw idee! Ik was op een goede doelen veiling van de Ellen's Children Fund,  en ik was er naar toe gegaan met het idee dat ik ergens op zou gaan bieden maar ik wist nog niet waar ik op zou bieden. Ik heb toen geboden op een "Webwijs Maatwerk sessie": twee uur advies over slimmer en efficiĆ«nter online werken. Ik bleek dus opeens de hoogste bieder te zijn. Na een avond advies van Annemiek Scholten was deze blog geboren. Bedankt Annemiek voor je hulp. Meer informatie over Webwijs is te vinden op de site. Webwijs heeft een gratis handleiding over twitteren, facebooken, bloggen en nog meer.
Ga jij ook iets nieuws doen?

No comments:

Post a Comment